Keď sa zatúlaš do hlbokých
lesov a naraz si uvedomíš, že na toto miesto vkročí človek len zriedka a opatrne,
keď vystúpaš do nedostupných horských údolí a premkne ťa pocit bázne,
vtedy môže z húštiny vykročiť zviera z prastarých legiend.
Mýtické zvieratá majú v porovnaní
s bežným predstaviteľom svojho druhu o polovicu vyššiu rýchlosť, +2
HD, o dva lepšiu trieda zbroje, dodatočných +2 na záchranné hody a vysokú
morálku. Vyskytujú sa osamotene (no. appearing: 1). Brloh majú len na tých najneprístupnejších
miestach: za nepreniknuteľnou tŕňovou húštinou, na ostrovčeku hlboko v bažinách, vo vysoko položených jaskyniach, v Zásvetí alebo na Mesiaci. Sú inteligentné (3k6 na ľudskej
škále), na 5 zo 6 rozumejú bežnej ľudskej reči a na 2 zo 6 rozprávajú či inak
komunikujú tak, že im postavy budú rozumieť.
Mýtické zvieratá sa často
zjavia len na krátky okamih a začnú pádiť preč. Možno sa chcú nechať
prenasledovať, v legendách je to často forma skúšky. Ak je pri kontakte s postavami
hod na reakciu nízky: mýtické zviera môže ujsť alebo postavy voviesť do pasce
(k otrávenej studni, k brlohu nebezpečnej príšery), či postavy vyčerpať
a zanechať stratené v lese. Ak je hod vysoký, možno udelia múdru radu
alebo postavy dovedú k pokladom alebo na iné skryté miesta. Pokiaľ postavy
mýtické zviera zabijú, existuje šanca, že nejaké súčasti zvieraťa si zachovajú
jeho čaro (napríklad u zvieraťa, ktoré spieva vábivým hlasom, budú možno túto
vlastnosť mať píšťaly z jeho kostí).
Na vygenerovanie
mýtického zvieraťa hoď 5k20 – jednou kockou určíš druh zvieraťa, dve kocky
určia formu (prípadne z tých vyber jednu), a zvyšné dve kocky určia
po jednej schopnosti, každá z vlastného stĺpca.
k20
|
Druh zvieraťa
|
Forma (2x)
|
Schopnosť 1
|
Schopnosť 2
|
1
|
zubor alebo tur
|
obrovská, praveká verzia (+2 HD, vyššie poškodenie)
|
v jeho prítomnosti odumiera vegetácia a hmyz
|
jeho krv poskytuje nezraniteľnosť
|
2
|
býk alebo baran
|
pár nôh alebo krídel naviac
|
v žilách mu prúdi vriaca ortuť
|
vie oživiť nedávno mŕtveho
|
3
|
jeleň alebo laň
|
veľmi staré (½ rýchlosť)
|
živí sa ľudským mäsom
|
vie zaviesť k pokladu
|
4
|
daniel, muflón alebo kamzík
|
snehobiele rúno/šupiny/perie
|
šíri chlad a mráz
|
znáša zlaté vajcia
|
5
|
diviak
|
zlaté rúno/šupiny/perie
|
jeho pohľad vie zabíjať
|
znášia čierne vajcia, z ktorých sa rodia zmoky
|
6
|
vydra
|
strieborné rúno/šupiny/perie
|
jeho pohľad paralyzuje
|
odstraňuje kliatby
|
7
|
líška, rys, svišť alebo divá mačka
|
železné pazúry/kopytá
|
nezanecháva stopy
|
lieči dychom/dotykom
|
8
|
vlk
|
železné zuby/zobák
|
z papule mu kvapká jed
|
vie odložiť kožuch/perie a prijať na seba ľudskú podobu
|
9
|
medveď
|
rohy naviac
|
lieta
|
zdržiava sa v okolí priechodu do Zásvetia
|
10
|
jazvec, bobor, tchor alebo kuna
|
nosí zlatú korunku
|
šíri okolo seba hmlu alebo sa z neho parí
|
nosí v tele svätú relikviu, možno dokonca z ukrižovania Krista
|
11
|
zajac, jež, krt, myš, potkan, veverica alebo netopier
|
strieborno žiariace oči
|
chrlí oheň
|
vie reč drakov, démonov alebo nejaký dávno zabudnutý jazyk
|
12
|
ropucha, rak alebo jašterica
|
zlato žiariace oči
|
„nesie“ okolo seba iné prostredie (močiar...)
|
rúno/šupiny/perie chránia proti čarom
|
13
|
vretenica, zmija alebo užovka
|
červeno žiariace oči
|
vie zájsť z dohľadu a vyjsť na inom mieste
|
pazúrom/rohom/kopytom otvára bránu do iného sveta
|
14
|
kapor, sumec alebo vyza
|
roh v strede čela
|
jeho stopy nejakú dobu horia
|
dupnutím otvára trhliny v zemi
|
15
|
šťuka, úhor alebo jeseter
|
z kameňa (AC ako plná zbroj, k12 na výdrž)
|
šíri okolo seba ticho
|
pozná tajomstvá viažuce sa k miestnemu dianiu alebo konfliktu medzi
frakciami
|
16
|
labuť, volavka, kačica alebo hus
|
je mechanickým automatonom
z drahých kovov
|
vie zmiznúť, ako by sa pod zem prepadlo
|
vie povolať skupinu bežných zvierat svojho druhu
|
17
|
vrana, havran, krkavec alebo kavka
|
z tieňa alebo prelievajúcej sa temnoty
|
je silne rádioaktívne
|
spieva vábivým hlasom
|
18
|
orol, sokol, jastrab alebo kaňa
|
dych žhnie ako vyhňa
|
v okamihu smrti z neho vyskočí iné zviera
|
dýcha pod vodou (alebo na suchu ak ryba)
|
19
|
sova, výr alebo myšiarka
|
zo skla (AC ako krúžková zbroj, k10 na výdrž)
|
vidí neviditeľné
|
dotykom vie meniť na kameň
|
20
|
škovránok, holub, slávik alebo páv
|
je dierou v skutočnosti, prázdnym obrysom
|
veľmi rýchle (trojnásobok bežného zvieraťa)
|
vie iné bytosti zmeniť na zviera svojho druhu
|
Teším sa na komentáre!
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára