Kampaň bola ale už od začiatku koncipovaná tak, že konanie postáv v hernom svete - a zároveň zoznamovanie sa hráčov s mechanickou stránkou hry - povedie k odomykaniu herných možností, ktoré budú rozširovať možnosti pri tvorbe nových postáv. Postavy takto vedia "odomknúť" nové herné rasy, povolania, organizácie alebo nadprirodzených patrónov. Ak by sa napríklad konaním postáv psohlavci v tomto regióne rozšírili medzi ľudí (a boli by voľky-nevoľky prijatí ako súčasť spoločnosti, nech aj na jej okraji), stali by sa hráčskou rasou. Keď niektorý z učencov v priebehu hrania vstúpi do ezoterickej organizácie (a naučí sa jej kúzla), odteraz môže každá novovytváraná postava učenca začínať ako člen tohto rádu a už aj začínať s kúzlami. Ak si postavy vybudujú vzťahy s nejakou zavedenou organizáciou (rytiersky rád, zločinecká sieť, tajná služba a pod.), tak nové postavy môžu pochádzať aj z týchto organizácií - s primeranými mechanickými výhodami. Ak niektorá z postáv vstúpi do služieb nadprirodzeného patróna (čo so sebou nesie nejaké výhody a nejaké úlohy a poslanie - učencovi pritom patrón umožňuje prístup ku špecifickým kúzlam), môže v službách tohto patróna začínať aj nová postava.
Preskúmavaním herného prostredia nezanechávajú hráči len nezmazateľnú brázdu v prostredí, rastú aj možnosti družiny do budúcna a hra rastie do šírky aj mechanicky.
Poznámka: Progres v percentách je samozrejme len hrubý odhad, nemám žiadne presné kritériá, prahy alebo benchmarky. 100% je dosiahnutých, ak postava vstúpi do organizácie, uzatvorí pakt s patrónom, alebo sa nová rasa začne pohybovať na očiach verejnosti. Progres je odhad toho, ako blízko sme sa k tomuto míľniku v hre dostali.
Tu je zoznam zatiaľ odomknutého obsahu:
Rád nemeckých rytierov sv. Alžbety - nová profesia ozbrojenca...
... a špecificky tiež aj podriadený Rád prekliatych (Die Verdammten), čo je malá sada dodatočných schopností a znevýhodnení - opis tu
Rád božského svetla - organizácia v rámci Rádu bratov-kazateľov (dominikánov), ktorej misiou je odhaľovanie strateného a skrytého poznania a aj súvisiace inkvizičné úlohy, ezoterická orgnizácia pre učencov
Deväťoký z Večného močiara, žabie božstvo - nadprirodzený patrón
Zatiaľ v procese:
Rytier Rádu Thanata, Pána temnôt - nová profesia ozbrojenca (proces odomykania: 50%)
Psohlavec - súčasne rasa aj povolanie (progres odomykania: 35%)
Cigánsky veštec - nová profesia učenca (progres odomykania: 30%)
Anjel sĺz - nadprirodzený patrón (progres odomykania: 20%)
Kiši Černohlav, Falus večnosti, Čierna plodivá sila, černokňažné knieža - nadprirodzený patrón (progres odomykania: 15%)
Lóža
skrytého oka - ezoterická organizácia demonológov a černokňažníkov (patril k nim Hernando) (progres odomykania: 10%)
Machnáč, lesný trpaslík - súčasne rasa aj povolanie (progres odomykania: 5%)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára