nedeľa 13. októbra 2019

WH40kk: Povolanie technojogín


Okrem Divného Hornouhorska, ktoré sa postupne blíži nejakej forme publikácie, pracujem aj na druhom hernom settingu. Ten má dočasné označenie WH40kk, čo je skratka pre Weird Hornouhorsko 40 kíl kokaínu - a je to postapo/narko/gonzo variant Divného Hornouhorska, posunutý asi tak do roku 3000. Tu je povolanie technojogína.


Technojogíni sú technospirituálna sekta rozdelená do viacerých škôl. Jej učenie založil a rozvinul ešte pred katastrofou technický a vedecký personál chemického priemyselného komplexu Nový Bhopál (pri dnešnom Sládkovičove) a zachovala sa ako mystické, osobnou iniciáciou odovzdávané poznanie utajeného bratstva a sesterstva.

Technojogín môže uctievať ktoréhokoľvek z orbitálnych bohov, má ale preferenciu pre techno-techno božstvá (ak nie je ateista alebo zaprisahaný ludita).

Slabina: Všetci technojogíni musia dodržiavať celibát. Ak ho porušia, prichádzajú o všetky schopnosti okrem majstra únikov, kým sa spirituálne neočistia dvadsaťosemdňovým odriekaním mantier za súčasného rozširovania vedomia každodenným užívaním vybranej drogy.

Sobriquet: džankí, technomystik, jogiheker

Rozhodujúca vlastnosť: múdrosť



Technojogínske školy – hoď k10:
1 – Kurukšétra/Bojové pole: +1 bojaschopnosť v boji zblízka, samovražedná odvaha
2 – Kapala/Mŕtvola: +2 odolnosť, +2 na vynorenie z hibernácie, páchne hrobom
3 – Šákiní/Tantrická energia: odhalenie najtajnejšej túžby (1 zmena dôverného rozhovoru, 4-6 na 1k6), vyzývavosť
4 – Džjótiša/Astronómia: +1 na záchranné hody proti elektrine, imunita voči účinkom konjunkcií, 1 bod šťastia
5 – Kálí/Zmar: -2 charizma, protivníci -1 hod na morálku
6 – Njája/Logika: +2 na záchranné hody proti očarovaniu a ilúziám, potlačené emócie
7 – Šatrúta/Ničenie: +2 na zásah proti konštruktom, nenávisť voči technológií
8 – Nátarádža/Tanec: +2 na záchranné hody proti ohňu, +1 obratnosť, fatalizmus
9 – Tekabhaktí/Oddanosť technike: kybernetické implantáty majú o 50% alebo +1 lepší účinok, +1 na hekovanie
10 – Vašikaran/Mesmerizmus: hypnotizmus (raz za deň), +1 charizma



Závislosť. Na všetky schopnosti okrem majstra únikov technojogín potrebuje byť v intoxikovanom stave, teda naviac 1k6 hodín po užití drogy. Pri tvorbe postavy hráč určí, ktorú z nasledujúcich drog na svoje schopnosti technojogín potrebuje: kox (+1 na všetky hody,  1k6 kôl), metameta (ESP na 5-6 na 1k6, 1k6 zmien), modrosklo (zrýchlenie na 1k6 kôl), garad (1 bod šťastia, 1 hodina). U technojogína sa samozrejme prejavia aj bežné účinky drogy, ostáva však podľa bežných pravidiel intoxikovaný (a preto schopný používať svoje schopnosti) dohromady 1k6 hodín.

Majster únikov. Na vyslobodenie sa z pút alebo prelezenie úzkym priestorom hráč hodí dvoma k6. Prvá kocka určuje úspech (3-6, hod sa dá opakovať). Druhá vyjadruje počet zmien, ktorý pokus trvá (upravené o obratnosť, min. 1 kolo).

Ostré zmysly. Technojogín počuje a rozozná zvuky aj na veľkú vzdialenosť (5–6 namiesto obvyklých 6 na 1k6) a vie odhaliť tajné dvere, pasce a skryté objekty (4–6 namiesto obvyklých 5–6). 

Hibernácia. V stave hibernácie technojogín spotrebúva iba 20% telesných zdrojov (tekutín, kalórií, vzduchu) a jeho organizmus je päťnásobne spomalený (t.j. aj starne pomalšie). V stave hibernácie sa technojogínovi tiež zvyšuje šanca prekvapiť nepriateľa na 4-6 na 1k6 (namiesto obvyklého 5-6 na 1k6). Zaujatie stavu hibernácie alebo vynorenie z hibernácie trvá 1 zmenu. Na násilné, okamžité vynorenie z hibernácie musí technojogín uspieť na záchranný hod (na ktorý vie spáliť výdrž v pomere 1 bod za +1) – ak neuspeje, stráca 1k6 bodov výdrže a je paralyzovaný na 1k6 zmien.


Zlepšená hibernácia I. Technojogín sa na 5. úrovni rozhodne, či sa chce sústrediť na zrýchlenie alebo zintenzívnenie hibernácie.
- Zrýchlená hibernácia: Zaujatie stavu hibernácie alebo vynorenie z neho trvá 1k6 kôl. 
- Zintenzívnená hibernácia: V stave hibernácie technojogín spotrebúva iba 5% telesných zdrojov (tekutín, kalórií, vzduchu) a jeho organizmus je dvadsaťnásobne spomalený. Šanca prekvapiť sa zvyšuje na 3-6.

Zlepšená hibernácia II. Podľa toho, ako sa hráč technojogína rozhodol na 5. úrovni, sa schopnosť hibernácie ďalej zlepší.
- Zrýchlená hibernácia: Zaujatie stavu hibernácie alebo vynorenie z neho trvá 1k3-1 kôl (ak padne nula, zaberá iba fázu povelov).
- Zintenzívnená hibernácia: V stave hibernácie technojogín spotrebúva iba 1% telesných zdrojov (tekutín, kalórií, vzduchu) a jeho organizmus je stonásobne spomalený. Šanca prekvapiť sa zvyšuje na 2-6.
 

Detektor pozitrónových mozgov. Technojogín má od tretej úrovne schopnosť na 15 krokov na 2-6 na 1k6 detekovať funkčné komplexné elektronické obvody, konštrukty či umelé inteligencie. Nefunguje cez prekážky z olova alebo protóniového kovu. Potrebné sústredenie.

Čítanie programu. Od šiestej úrovne vie technojogín na 15 krokov určiť základné povely, naprogramovanie alebo pravdepodobné reakcie komplexných zariadení. Hráč hádže 3-6 na 1k6 a GM mu povie 1k3 príkazov (alebo zodpovie toľko hráčových otázok). Pri neúspechu môže jogín pokus opakovať až na ďalšej úrovni. Trvanie pokusu: 1 zmena.

Hekovanie programu. Od deviatej úrovne vie technojogín mysľou, na 15 krokov, prepísať program komplexného zariadenia. Hádže 1k6: 1 – spôsobil nehodu alebo skrat, 2-3 – žiadny účinok, 4-5 – prepíše jeden povel, 6 – prepíše dva povely. Trvanie pokusu: 1k6 zmien.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára